Bestelling

Na ontvangst van de factuur kan er helaas niets meer aangepast worden in jouw bestelling. Wil je toch nog iets bijbestellen, dan dient er hiervoor een nieuwe bestelling geplaatst te worden.

 

Levertijd

  • Bij bezorging: Wij streven ernaar om alle producten zoveel mogelijk binnen 8-10 werkdagen te laten bezorgen. In de praktijk kan dit vaak al binnen enkele dagen, dit is mede afhankelijk van de geplande routes en de drukte.  
  • Bij afhalen: Kan binnen 2 werkdagen na ontvangst factuur. Dit dient van te voren kenbaar gemaakt te worden.

 

Bezorging

Hoe gaat de bezorging in zijn werking?

  • Als je een bestelling hebt geplaatst dan wordt jouw bestelling doorgezonden en in behandeling genomen door ons transportbedrijf.
  • Nadat je de factuur per e-mail hebt ontvangen, wordt er binnen 4 werkdagen telefonisch contact met je opgenomen door één van de medewerkers van het transportbedrijf waarin met jou een bezorgafspraak wordt overeengekomen.
  • De leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur. Tijdens de overeenkomst van de datum van bezorging, kunnen ook eventuele verdere instructies en afspraken over de levering doorgenomen worden. 
  • Henderson Creative Living heeft geen invloed op de leverdatum, dit wordt gepland via ons transportbedrijf.
  • Heb je vragen over hoe laat de bestelling komt? Of heb je op de 4e werkdag na ontvangst van jouw factuur nog geen telefoon ontvangen van het transportbedrijf, neem dan contact met ons op tussen 16:00 en 17:00 uur telefoon 036-2100159 of 036-2100158
  • Let op: Je dient de artikelen bij aflevering met behulp van jouw factuur te controleren op juistheid en/of schade.   
  • De materialen worden voor de deur, op de stoep, afgeleverd. Aangezien het transport door een groot transportbedrijf wordt verzorgd, zal je er zelf voor moeten zorgen dat het materiaal naar binnen of naar de tuin wordt gebracht. 
  • Ook worden de materialen vóór de ingang van Campings, Vakantieparken etc. afgeleverd. Onze vrachtauto's rijden onder geen enkel beding genoemde terreinen op. 


Afhalen 

Afhaaltijden zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 10.00-17.00 uur. Ook is het raadzaam om met 2 personen te komen afhalen. Dit in verband met zware goederen. 

Na ontvangst van de factuur, dien je per e-mail kenbaar te maken op welke datum en tijdstip je de bestelling komt afhalen, dit dient 2 volle werkdagen (na ontvangst factuur) van tevoren gemeld te worden aan afhalen@henderson-living.com 

Wij zorgen dan dat jouw bestelling klaar staat!. Vergeet niet om in jouw e-mail het bestelnummer van jouw bestelling erbij te vermelden.   

 

Schade 

  • Heb je schade geconstateerd bij aflevering? Dan dient dit binnen 48 uur aan Henderson gemeld te worden na ontvangstdatum van bestelling, via een email naar info@henderson-living.com. (Zorg dat je duidelijke foto's maakt en die opstuurt met jouw bestelnummer). Hierna kan je geen aanspraak meer maken.

Betaling 

  • Betaling tijdens jouw bestelling kan plaatsvinden via iDEAL, Visa, Mastercard,  Bancontant/Mr.Cash (Belgie), Sofort (Duitsland) of per bankoverschrijving vooruit.
  • Betaling bij levering is ook mogelijk per PIN – Voor België en Duitsland alleen cash/contant. Wil je toch overmaken, dan dient dit tijdig overgemaakt te worden. Ook dien je dan een e-mail te sturen dat je de betaling per bank hebt overgeschreven. Zo kunnen wij tijdig de betaling checken voordat jouw bestelling wordt uitgeleverd door ons transportbedrijf. 

Retourneren 

  • Wil je overgebleven materialen retourneren? Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Wij berekenen hiervoor 20% handelingskosten, je dient de materialen zelf te retourneren in ons magazijn in Zeewolde, uiteraard schoon, onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking. Beschadigde of vuile materialen zullen NIET door ons worden gecrediteerd. Via mail horen wij graag jouw bestelnummer en de artikelen die je wilt retourneren. Er dient altijd eerst een datum afgesproken te worden om de artikelen te retourneren.
  • Bij het retourneren van losse materialen behorende bij ALL-IN pakketten en/of vierkante meter(m2) pakketten wordt 35% in mindering gebracht. Gebaseerd op de verkoopprijs van losse materialen. Bij doosjes met T-clips wordt 50% hierop in mindering gebracht.
  • Je hebt een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en - indien mogelijk - in originele verpakking geretourneerd worden.  
  • Voor het retourneren van een complete bestelling of restant van de bestelling zijn de transportkosten voor rekening klant. 

 

Outlet

Kunnen de outlet producten bezorgd worden?

  • Nee, producten uit de outlet shop kunnen alleen afgehaald worden in ons magazijn te Zeewolde. Helaas kan het niet bezorgd worden omdat deze goederen niet bij onze transporteur op voorraad zijn.  

 

Composiet vlonderplanken

Welke maten verkopen wij?

  • Wij verkopen alleen de maten 220 cm en 400 cm, geen tussen maten.

Zagen jullie ook planken op maat?

  • Nee, wij zagen geen planken op maat.

Wat is de breedte van de vlonderplank?

  • De breedte is 14,5 of 15 centimeter. De werkende breedte is  altijd +5 mm.

Hoe bereken ik wat nodig heb voor mijn terras?

  • Wij hebben een uitgebreide uitleg voor het berekenen van uw terras, klik hier om de berekening/uitleg te bekijken.

Heeft u vragen over het leggen van een terras? Bijvoorbeeld om hoeveel cm de onderbalken van elkaar gelegd moeten worden?

Plaatsen en/of monteren wij ook?

  • Wij werken met een extern montagebedrijf. Voor een vrijblijvende prijsopgave kunt u contact met ons opnemen via email: info@henderson-living.com

Zijn er ook afwerklijsten voor de vlonderplanken?

Zitten er ook bitjes in de doosjes clips & schroeven?

  • Dat zit er niet bij, dit staat ook vermeld bij de pagina van de clips & schroeven.   

Er zitten vlekken op onze nieuwe schutting of terras, hoe kan dat? 

  • Bij de wat lichtere kleuren uit ons assortiment verschijnen er soms watervlekjes, die na regen meer zichtbaar zijn dan bij andere (wat donkerder) composietkleuren. Dit komt door de reactie van vocht op de houtvezels die zijn verwerkt in het composiet. Dit fenomeen doet zich ook af en toe voor bij merbau hardhout. Deze watervlekjes kunnen voorkomen als het product net geïnstalleerd is. Na een periode met vooral veel regenbuien zullen deze (eventueel aanwezige) watervlekjes steeds meer verdwijnen.

 

Composiet Tuinschermen

Zijn er ook schermen van 2 meter breed?

  • Nee, wij hebben alleen schermen van 180x180 cm en 200x180 cm (De hoogte is dan 200 cm)

Hoe kan ik de schermen op maat maken?

  • De Henderson tuinschermen kunnen eenvoudig worden ingekort en wel als volgt: Op de plek waar moet worden ingekort, 1 plank aan de voor- en achterzijde los schroeven, de aluminium dwarsliggers met een gewone ijzerzaag doorzagen, de planken terug en uw scherm is exact op maat. Als u de planken wilt doorzagen, kan dit gewoon met een houtzaag met fijne tanden.

Kunnen de schermen gekanteld worden?

  • Alleen de Top-line en Forte tuinschermen kunnen/mogen gekanteld worden geplaatst en waarbij men rekening dient te houden (dus met de planken in horizontale richting) dat de planken tussen de palen vrij moeten kunnen uitzetten en krimpen (net als bij een parketvloer). Een minimale ruimte van 5mm tussen de palen en de schermen dient u dan bij montage vrij te houden. U dient voor deze wijze van montage, buiten onze standaard ophangbeugels, speciale ophangbeugels met sleuven aan te schaffen welke niet in ons assortiment zijn opgenomen, en waardoor de schermen in deze sleuven vrij kunnen uitzetten en krimpen. Bij ondeugdelijke montage vervalt de garantie.

Plaatsen en/of monteren wij ook?

  • Wij werken met een extern montagebedrijf. Voor een vrijblijvende prijsopgave kunt u contact met ons opnemen via email: info@henderson-living.com

Hoeveel ophangsetjes zijn er nodig om mijn schermen te plaatsen?

  • 1 setje per scherm is voldoende.

Welke ophangsetjes kan ik bij mijn tuinschermen bestellen?

  • Het L-beslag bij alle Forte tuinschermen en Draadschermen.
  • Het T-beslag bij alle Top-line en Design tuinschermen.

Zijn de tuinschermen inclusief palen?

  • Nee, deze dient u los te bestellen op de deze pagina.

Wat is het verschil tussen Top-Line en Design tuinschermen?

  • Top-Line tuinschermen zijn voorzien van 11 mm dikke planken.
  • Design tuinschermen zijn voorzien van 10 mm dikke planken. 

Waarom 3 aluminium dwarsbalken, en geen 4?

  • Merken welke zijn voorzien van 4 aluminium dwarsbalken zijn veelal voorzien van een mindere kwaliteit (B-keuze) houtcomposiet planken. Om kromtrekken van deze composiet schermen/planken zoveel mogelijk te vermijden moet men helaas 4 dwarsbalken toepassen. Men gebruikt dit in de verkoop als "sterker", maar niets is minder waar. 
  • Met het oog op design heeft Henderon gekozen, zoals gebruikelijk, voor een superieure kwaliteit (A+ label) houtcomposiet waardoor slecht 3 aluminium dwarsbalken zijn benodigd. Deze toepassing maakt uw afscheiding rustig en is ook nog eens eleganter en dus fraaier. Henderson....gewoon Houtcomposiet van de Bóvenste plank!.

Composiet deuren

Hoe monteer ik de stootlijst en het deurbeslag?

Wat krijg ik bij mijn deur geleverd?

  • Het slot
  • Het deurbeslag
  • Hengen en Duimen (exclusief de bouten/schroeven voor de duimen).
  • De gaten zijn al voorgeboord in de deur. Het is alleen nog een kwestie van alles monteren.
  • De Top-Line en Design tuindeuren hebben aan de tuinzijde een veiligheidsslot, en aan de buitenzijde een cilinderslot,
  • De Forte tuindeuren hebben aan beide zijden een cilinderslot.

Algemeen

Op alle bevestigings-en ijzermaterialen wordt geen garantie gegeven. Het gebruikte schroefmateriaal is van rvs, echter is er een groter percentage koolstof toegevoegd zodat de rvs schroeven niet kunnen breken bij uitzetten en krimpen van composiet materiaal. Doordat er een groter percentage koolstof is toegevoegd kan er oxidatie bij de rvs schroeven voorkomen.