Retourneren

Wilt u (teveel) bestelde artikelen retourneren? Hier vindt u het antwoord op uw vragen. 

Kan ik mijn volledige bestelling retourneren?

Binnen 14 dagen na levering kan je zonder opgaaf van reden jouw bestelling retourneren. Alle producten dienen in ongebruikte staat afgeleverd te worden in ons magazijn aan de Baardmeesweg 21 in Zeewolde.

 

Kan ik overgebleven materialen retourneren?

Dit is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen. Je kunt hiervoor via info@henderson-living.com onder vermelding van jouw bestelnummer een afspraak inplannen. De materialen dien je zelf schoon, onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking, af te leveren bij ons magazijn aan de Baardmeesweg 21 in Zeewolde. Wij rekenen hiervoor 20% handelingskosten.

Bij het retourneren van losse materialen behorende bij ALL-IN pakketten en/of vierkante meter (m2) pakketten worden 35% handelingskosten in rekening gebracht, op basis op de verkoopprijs van de losse materialen. Bij doosjes met T-clips wordt 50% in rekening gebracht.

 

 

Worden de transportkosten vergoed als ik goederen retourneer?

Nee, helaas worden de transportkosten naar het bezorgadres en eventuele transportkosten voor de retourzending niet door ons vergoed.

Wat mag ik doen met een product voordat ik deze besluit te retourneren?

Het product mag alleen gebruikt of uitgepakt worden voor zover het nodig is om te oordelen of je deze wenst te behouden. Denk als voorbeeld aan het volgende: In een fysieke winkel kan je niet eerst een smoothie maken in de blender of een eitje bakken in een pan. Als een product wordt gebruikt voor meer dan noodzakelijk is om tot het oordeel te komen dat deze niet behouden zal worden, levert dat waardevermindering op. De verkoper mag hiervoor kosten in rekening brengen.

Moet er een reden opgegeven worden voor het retourneren?

Nee, het is niet verplicht een reden op te geven wanneer je besluit producten te retourneren wanneer je af wilt zien van de aankoop. Hier mag de verkopende partij echter wel naar vragen. Wanneer het een garantiekwestie betreft is dit uiteraard anders, dan zal er wel aangegeven moeten worden wat er mankeert.

Wie is er verantwoordelijk voor schade bij het retourneren?

Het risico en de verantwoordelijkheid hier van ligt bij de klant tot dat de materialen retour zijn gekomen bij ons in het magazijn.