Heeft u een vraag?

 

Algemeen.png
Algemeen
Waarom zijn de producten zo goedkoop?

Je koopt de producten rechtstreeks bij de Europese importeur. Er is dus geen tussenhandel, waardoor hoveniers, retailers, aannemers, grote bedrijven en ook particulieren profiteren van de laagste prijs van Nederland.

Ergens anders toch goedkoper?

Neem in dat geval direct contact met ons op per mail info@henderson-living.com of telefonisch tussen 10:00 en 17:00 uur op 036 - 21 00 159. Bij Henderson zijn wij van mening dat je als klant nooit te veel moet betalen. Vind je een volkomen identiek product elders in Nederland tegen lagere prijs, dan geven wij hierop nog een 5% korting. Showmodellen, restpartijen of beschadigde artikelen zijn uitgesloten van onze laagste prijsgarantie.

Kan ik de producten bekijken?

Je bent van harte welkom in onze showroom aan de Baardmeesweg 21 in Zeewolde om onze producten te bekijken en ervaren. Ook kan je gratis (maximaal 4) proefstukjes bestellen via de volgende link. Wil je meer dan 4 proefstukjes aanvragen dan wordt er € 6,95,- verzendkosten in rekening gebracht.

Wat moet ik doen bij een klacht?

Bij Henderson draait alles om tevreden klanten. Klachten lossen wij dan ook graag samen met jou op. Heb je een klacht? Stuur dan een mail naar info@henderson-living.com of vul het contactformulier in, omschrijf je klacht zo duidelijk mogelijk. Wij zullen de klacht zo spoedig mogelijk beantwoorden en in behandeling nemen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling incompleet is?

Is je bestelling afgeleverd maar incompleet? Alle bestellingen worden goed gecontroleerd voordat deze verzonden worden. Kleine producten worden doorgaans in het pakket “weggestopt” zodat dit bij het transport niet van de pallet kan vallen. Ook worden kleine meerdere producten soms gecombineerd in een omdoos. Daarom ook het verzoek eerst het gehele pakket goed te controleren en indien nodig af te stapelen. Mochten de missende producten niet te vinden zijn, neem dan telefonisch of per mail contact met ons op, zodat wij samen tot een passende oplossing kunnen komen.

Kan composiet krimpen en uitzetten?

Het antwoord hierop is: Ja! Dat is dus ook een van de redenen dat de vlonderplanken altijd met clips en schroeven worden gemonteerd (geleiding), er bij de Modulair tuinschermen aan beide zijden in het U-profiel van de tuinpaal ruimte over moet blijven, de overige tuinschermen niet koud op de grond gemonteerd worden en de rabatdelen niet strak tegen elkaar aan. Dit alles zodat de planken bij warm weer uit kunnen zetten en bij koud weer kunnen krimpen.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen in onze webshop zijn inclusief 21% BTW, zo kom je niet voor verrassingen te staan bij het afrekenen.

Toon meer
Afhalen.png
Afhalen
Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Je bestelling kan worden afgehaald bij ons magazijn aan de Baardmeesweg 21A in Zeewolde. Wij raden je aan om met twee personen te komen, omdat veel van onze producten erg zwaar zijn. Zorg er wel voor dat wij weten wanneer je komt, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je bestelling dan klaar staat om afgehaald te worden.

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Je bestelling kan twee werkdagen nadat je de factuur (dus niet de bestelbevestiging) hebt ontvangen, afgehaald worden bij ons magazijn aan de Baardmeesweg 21A in Zeewolde. Dit kan op werkdagen tussen 10.00 en 16.30 uur. Je dient wel vooraf kenbaar te maken wanneer je langskomt. Je kunt hiervoor het opmerkingenveld bij je bestelling gebruiken, telefonisch contact met ons opnemen via 036 21 00 159 of mailen naar afhalen@henderson-living.com. Vergeet niet om in de e-mail je bestelnummer te vermelden. 

Hoe kan ik betalen bij afhalen?

Bij het afhalen van je bestelling kan er zowel contant als per PIN betaald worden.

Toon meer
Bestellen.png
Bestellen
Kan ik mijn bestelling ook telefonisch plaatsen?

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Bestellen kan via deze website. Mocht het je niet lukken om de bestelling via de website af te ronden dan kunnen wij jou hierbij uiteraard telefonisch ondersteunen. Wij zijn tijdens onze openingstijden bereikbaar via 036 - 2100159.

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen?

Als je tijdens onze openingstijden direct na het plaatsen van jouw bestelling telefonisch contact met ons opneemt kunnen wij jouw bestelling aanpassen. Zodra je de factuur hebt ontvangen is je order verwerkt en kan er helaas niets meer aangepast worden. Wil je toch nog iets bijbestellen, dan dien je een nieuwe bestelling te plaatsen. Je kunt in het opmerkingenveld aangeven dat jouw nieuwe bestelling toe kan worden gevoegd aan jouw lopende bestelling zodat dubbele verzendkosten voorkomen worden. 

Toon meer
Betalen.png
Betalen
Hoe kan ik betalen bij afhalen?

Bij het afhalen van je bestelling kan er zowel contant als per PIN betaald worden.

Hoe kan ik betalen in de webshop?

In onze webshop kan je betalen met iDEAL, Visa, Mastercard, V Pay, Bancontant/Mr.Cash (België), Sofort (Duitsland) of na ontvangst van je factuur per bankoverschrijving vooruit.

Kan ik betalen bij aflevering?

Als je jouw bestelling niet vooraf hebt voldaan kan je bij de bezorging van jouw bestelling in Nederland met pin betalen. Hiervoor geldt wel een rembourstoeslag van € 15,-.

Kan ik per bankoverschrijving betalen?

Ja, dat is mogelijk. Zorg er dan voor dat het bedrag uiterlijk twee dagen voor de levering per bank wordt overgemaakt. Stel ons per e-mail op de hoogte via info@henderson-living.com als jouw overboeking is uitgevoerd. Voeg dan bij deze mail bij voorkeur een screenshot van de overschrijving. Zo kunnen wij tijdig de betaling controleren voordat jouw bestelling wordt overgedragen aan het transportbedrijf. Jouw bestelling wordt niet geleverd voordat de betaling ontvangen is.

Waarom worden er rembourskosten berekend als ik betaal bij levering?

Als je wilt betalen bij aflevering dan reken je af bij de transporteur. De transporteur brengt kosten in rekening voor het verwerken van deze geldstroom. Dit is een extra service. Wil je deze kosten voorkomen, betaal dan vooraf. Eventuele transportkosten kunnen niet worden gereclameerd.

Toon meer
Bezorgen_icoon.png
Bezorgen
Kan ik betalen bij aflevering?

Als je jouw bestelling niet vooraf hebt voldaan kan je bij de bezorging van jouw bestelling in Nederland met pin betalen. Hiervoor geldt wel een rembourstoeslag van € 15,-.

Wat is de verwachte levertijd?

Wij streven ernaar om jouw bestelling binnen acht tot tien werkdagen te laten bezorgen. In de praktijk wordt jouw bestelling vaak al binnen enkele werkdagen afgeleverd. De exacte levertijd is afhankelijk van de bezorgroutes en drukte. Voordat de levering plaatsvindt wordt er altijd telefonisch contact met je opgenomen.

Hoe ziet het bezorgproces eruit?

Nadat jouw bestelling bij ons is geplaatst wordt jouw order in ons systeem verwerkt. Op dat moment ontvang je per e-mail jouw factuur en zetten wij de producten klaar voor transport. Binnen zes werkdagen wordt er telefonisch contact met je opgenomen voor het maken van een bezorgafspraak. Op dat moment kan je ook eventuele instructies of afspraken kortsluiten. Houd er rekening mee dat de transporteur een indicatief tijdslot met jou overeenkomt. De exacte levertijd is o.a. afhankelijk van de verkeersdrukte. Zorg ervoor dat je de levering direct na ontvangst controleert en eventuele beschadigingen of gebreken binnen 48 uur per e-mail bij ons meldt via info@henderson-living.com. Neem in de e-mail ook foto’s van de schade en jouw ordernummer op.

Op welke dagen wordt er bezorgd?

De leveringen vinden plaats op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur. 

Waar wordt de bestelling afgeleverd?

Tuinproducten die met 'groot transport' worden geleverd, zoals vlonders en schuttingen, worden doorgaans voor de deur, op de stoep afgeleverd. Dit is ter plaatse afhankelijk van de bereikbaarheid van de kooiaap. Je dient er zelf voor te zorgen dat de materialen naar binnen of naar de tuin worden gebracht.

Meubelproducten zoals tafels, worden geleverd tot over de eerste drempel van je voordeur.

Bij vakantie-, bungalow- en recreatieparken worden de materialen bij de receptie, voor de slagboom, op een bereikbare plaats afgeleverd. 
Wordt er geleverd op campings, vakantieparken etc.?

Wij leveren jouw bestelling tot aan de ingang. De vrachtauto’s van onze transporteurs rijden onder geen enkel beding de genoemde terreinen op. 

Hoe laat krijg ik geleverd?

De werkdag (meestal ‘s avonds) voordat de bestelde producten geleverd worden zal er een tijdsvak van levering doorgegeven worden door de transporteur. Dit kan zowel per mail, per sms als telefonisch gebeuren. Het tijdsvak dat kenbaar wordt gemaakt is doorgaans een tijdsvak van 3 uur. Omdat de routes zo efficiënt mogelijk gepland worden kunnen er geen persoonlijke verzoeken ingewilligd worden omtrent de levertijd. Het kan helaas in sommige gevallen voorkomen dat het tijdsvak wordt overschreden, denk hierbij aan o.a. files en verkeersdrukte.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten voor verzendingen binnen Nederland bedragen €80,00. Voor bezorgingen in Vlaanderen (Belgie) geldt er een toeslag van €80,00 bovenop het tarief van Nederland. De bezorgkosten voor verzending naar de Waddeneilanden of Duitsland (grensgebied) zijn op aanvraag.

Is pakketpost mogelijk?

Ja, mits het pakket maximaal 30kg is en past in één pakket met een maximale afmeting van 170x70x50 cm. 

De kosten van het pakketpost bedragen:

  • € 6,95 voor Nederland
  • € 9,95 België en Duitsland
Toon meer
Tuindeur.png
Tuindeuren
Hoe monteer ik de stootlijst en het deurbeslag?

De montage instructie voor het deurbeslag vind je op onze pagina met instructies.

Wat wordt er bij de tuindeur geleverd?

Indien je kiest voor een complete deur met deurbeslag ontvang je:

  • Slot
  • Deurbeslag
  • Hengen incl. bouten en moeren
  • Duimen excl. de schroeven
  • Stootlat

De gaten zijn voorgeboord in de deur. Het is alleen nog een kwestie van monteren. De Top-Line en Design tuindeuren hebben aan de tuinzijde een veiligheidsslot, en aan de buitenzijde een cilinderslot. De Forte tuindeuren hebben aan beide zijden een cilinderslot. U kunt de cilindersloten niet vervangen door een ander slot.

Plaatsen jullie ook schuttingen en tuindeuren?

Wij werken met een extern montagebedrijf. Zij zijn actief in heel Nederland. Voor een vrijblijvende prijsopgave kan je direct contact met hen opnemen via email vandenbergbv@ziggo.nl of telefoonnummer 0527 – 254 021.

Toon meer
Tuinscherm.png
Tuinschermen
Zijn er ook tuinschermen van 2 meter hoog?

Ja, wij hebben ook verschillende tuinschermen van 2 meter hoog.

Zijn er alleen tuinschermen van 180 cm breed?

Wij verkopen inderdaad alleen tuinschermen van 180 cm breed. Onze Design, TopLine en modulaire tuinschermen kan je echter zelf wel smaller maken.

Kan ik tuinschermen zelf op maat maken?

De Henderson tuinschermen kunnen eenvoudig worden ingekort en wel als volgt: Op de plek waar moet worden ingekort, 1 plank aan de voor- en achterzijde losschroeven, de aluminium dwarsliggers met een fijne ijzerzaag doorzagen. Monteer de planken terug en jouw scherm is exact op maat. Als je de planken wilt doorzagen, kan dit met een houtzaag met fijne tanden. Voor het inkorten van onze modulaire tuinschermen wordt het gebruik van een afkortzaag geadviseerd. Ons Forte tuinscherm kan ook op maat worden gemaakt. 

Kunnen de tuinschermen gekanteld worden?

Alleen onze Design en Top-line tuinschermen kunnen gekanteld worden geplaatst. Houd er rekening mee dat de planken in de horizontale richting minimaal 5 mm vrije ruimte nodig hebben. Net als bij een parketvloer moet er ruimte blijven voor uitzetten en krimpen. Je dient hiervoor speciale ophangbeugels met sleuven aan te schaffen zodat de planken hier vrij in kunnen bewegen. Deze ophangbeugels hebben wij niet in ons assortiment. Bij ondeugdelijke montage vervalt de garantie.

Plaatsen jullie ook schuttingen en tuindeuren?

Wij werken met een extern montagebedrijf. Zij zijn actief in heel Nederland. Voor een vrijblijvende prijsopgave kan je direct contact met hen opnemen via email vandenbergbv@ziggo.nl of telefoonnummer 0527 – 254 021.

Hoeveel ophangbeugels zijn er nodig om een tuinscherm te plaatsen?

Per tuinscherm heb je 1 set ophangbeugels nodig. Kort je een tuinscherm in en wil je het restant weer gebruiken? Dan heb je hiervoor 1 set extra set ophangbeugels nodig.

Welke ophangbeugels heb ik nodig?

Het T-beslag is geschikt voor alle Top-line en Design tuinschermen. Het L-beslag is geschikt voor alle Forte tuinschermen en onze draadschermen.

Worden de tuinschermen geleverd inclusief palen?

Nee, tuinpalen dien je apart bij te bestellen.

Wat is het verschil tussen TopLine en Design tuinschermen?

Onze Design tuinschermen hebben 17 planken met een breedte van 11 centimeter. TopLine tuinschermen zijn voorzien van 14 planken met een breedte van 14,5 centimeter. Voordeel hiervan is dat je door de brede plank wat meer privacy heeft, omdat er minder doorkijk is. Ook zijn de planken van de TopLine tuinschermen iets dikker. 

Waarom 3 aluminium dwarsbalken en geen 4?

Onze tuinschermen worden gemaakt van hoge kwaliteit composiet. Tuinschermen die zijn voorzien van 4 aluminium dwarsbalken zijn veelal voorzien van lagere kwaliteit houtcomposiet planken. Om kromtrekken van deze composiet schermen/planken te vermijden worden 4 dwarsbalken geplaatst. Men gebruikt dit in de verkoop als "sterker", maar niets is minder waar. Wij kiezen voor 3 dwarsbalken.

Toon meer
Vlonderplanken.png
Vlonderplanken
Hoeveel vlonderplanken heb ik nodig?

Je vindt het antwoord op deze vraag onder het kopje 'instructies' op deze website. 

Wat zijn de lengtes van de vlonderplanken?

Wij verkopen vlonderplanken in lengtes van 220 en 400 centimeter. Wij verkopen geen tussenmaten en kunnen de planken niet op maat zagen. 

Wat is de breedte van de vlonderplanken?

In ons assortiment vind je vlonderplanken met een breedte van 14,5, 15 en 30 centimeter. De werkende breedte is altijd +5 milimeter.

Zagen jullie ook vlonderplanken op maat?

Nee, wij zagen helaas geen planken op maat.

Hoe leg ik een vlonderterras aan?

Je vindt het antwoord op deze vraag onder het kopje 'instructies' op deze website. 

Plaatsen jullie ook vlonderplanken?

Wij werken met een extern montagebedrijf. Zij zijn actief in heel Nederland. Voor een vrijblijvende prijsopgave kan je direct contact met hen opnemen via email vandenbergbv@ziggo.nl of telefoonnummer 0527 – 254 021.

Zijn er ook afwerklijsten voor de vlonderplanken?

Ja, de kopse kanten van jouw vlonderterras kan je afwerken met afwerklijsten. Deze kan je bestellen via onze website.

Zitten er ook bitjes in de doosjes clips & schroeven?

Nee, bitjes (torx T15) worden niet meegeleverd.

Hoe verwijder ik vlekken van mijn vlonderterras?

Bij de wat lichtere kleuren uit ons assortiment verschijnen er soms watervlekjes, die na regen meer zichtbaar zijn dan bij andere (wat donkerder) composietkleuren. Dit komt door de reactie van vocht op de houtvezels die zijn verwerkt in het composiet. Watervlekjes komen vooral voor als het product net geïnstalleerd is. Na periodes met regen zullen de watervlekjes steeds meer verdwijnen. Zijn er plekjes die na verloop van tijd niet weggaan, dan adviseren wij om de vlekken te behandelen met groene zeep en een harde borstel. Veeg in de lengterichting van de plank en spoel de zeep af met een tuinslang. Ook kan je vlonderplanken reinigen met een hogedrukspuit op lage stand. Ook bieden wij in onze webshop een speciale composiet cleaner aan voor hardnekkige vlekken. 

Wat is de maximale afstand van de onderbalken?

De onderbalken mogen maximaal 30 centimeter (hart op hart) uit elkaar gelegd worden.

Toon meer
garantie.png
Garantie en Schade
Wat moet ik doen als ik bij levering schade constateer?

Als je schade constateert bij levering dien je hiervan direct, maar in ieder geval binnen 48 uur, melding te maken via info@henderson-living.com. Zorg hierbij voor duidelijke foto’s en vermeldt jouw bestelnummer. Meldt je een schade pas ná 48 uur, dan kan je helaas geen aanspraak meer maken op een vergoeding of vervangende producten.

Waarom kan ik na 48 uur geen aanspraak meer maken op een vergoeding?

De bestellingen worden afgeleverd door externe transporteurs. In geval van transportschade dienen wij binnen 48 uur de schade bij hen in te dienen. Gebeurt dat niet, dan wordt de schade aan ons niet vergoed door de transporteur.

Hoelang heb ik garantie?

Je hebt 15 jaar garantie op rot- en schimmelvorming op onze composietproducten. Op onze bevestigings-en ijzermaterialen geldt geen garantie. Er wordt gebruik gemaakt van RVS met een relatief hoog percentage koolstof. Het voordeel hiervan is dat het RVS niet breekt door het uitzetten of krimpen van composiet. Het nadeel is dat oxidatie eerder optreedt.

Toon meer