Veelgestelde vragen

 

Bestelling 

Na ontvangst van de factuur kan er helaas niets meer aangepast worden in uw bestelling. Wilt u toch nog iets bijbestellen, dan dient er hiervoor een nieuwe bestelling geplaatst te worden.


Levertijd

  • Bij bezorging: Wij streven ernaar om alle producten zoveel mogelijk binnen 8-10 werkdagen te laten bezorgen. In de praktijk kan dit vaak al binnen enkele dagen, dit is mede afhankelijk van de geplande routes en de drukte.  
  • Bij afhalen: Kan binnen 2 werkdagen na ontvangst faktuur. Dit dient van te voren kenbaar gemaakt te worden.


Bezorging

Hoe gaat de bezorging in zijn werking?

  • Als u een bestelling heeft geplaatst dan wordt uw bestelling doorgezonden en in behandeling genomen door ons transportbedrijf.
  • Nadat u de factuur per e-mail heeft ontvangen, wordt er binnen 4 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen door één van de medewerkers van het transportbedrijf waarin met u een bezorgafspraak wordt overeengekomen.
  • De leveringen kunnen plaatsvinden van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur. Tijdens de overeenkomst van de datum van bezorging, kunnen ook eventuele verdere instructies en afspraken over de levering doorgenomen worden. 
  • Henderson Creative Living heeft geen invloed op de leverdatum, dit wordt gepland via ons transportbedrijf.
  • Heeft u vragen over hoe laat de bestelling komt? Of heeft u op de 4e werkdag na ontvangst van uw factuur nog geen telefoon ontvangen van het transportbedrijf, neem dan contact met ons op tussen 16:00 en 17:00 uur telefoon 036-2100159 of 036-2100158
  • Let op: U dient de artikelen bij aflevering met behulp van uw faktuur te controleren op juistheid en/of schade.   
  • De materialen worden voor de deur, op de stoep, afgeleverd. Aangezien het transport door een groot transportbedrijf wordt verzorgd, zult u er zelf voor moeten zorgen dat het materiaal naar binnen of naar de tuin wordt gebracht. 
  • Ook worden de materialen vóór de ingang van Campings, Vakantieparken etc. afgeleverd. Onze vrachtauto's rijden onder geen enkel beding genoemde terreinen op. 


Afhalen 

Afhaaltijden zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 10.00-17.00 uur. Ook is het raadzaam om met 2 personen te komen afhalen. Dit in verband met zware goederen. 

Na ontvangst van de factuur, dient u per e-mail kenbaar te maken op welke datum en tijdstip u de bestelling komt afhalen, dit dient 2 volle werkdagen (na ontvangst factuur) van tevoren gemeld te worden aan afhalen@henderson-living.com 

Wij zorgen dan dat uw bestelling klaar staat!. Vergeet niet om in uw e-mail het bestelnummer van uw bestelling erbij te vermelden.   


Schade 

  • Heeft u schade geconstateerd bij aflevering? Dan dient dit binnen 48 uur aan Henderson gemeld te worden na ontvangstdatum van bestelling, via een email naar info@henderson-living.com. (Zorg dat u duidelijke foto's maakt en die opstuurt met uw bestelnummer). Hierna kunt u geen aanspraak meer maken.

Betaling 

  • Betaling tijdens uw bestelling kan plaatsvinden via iDEAL, Visa, Mastercard,  Bancontant/Mr.Cash (Belgie), Sofort (Duitsland) of per bankoverschrijving vooruit.
  • Betaling bij levering is ook mogelijk per PIN – Voor België en Duitsland alleen cash/contant. Wilt u toch overmaken, dan dient dit tijdig overgemaakt te worden. Ook dient u dan een e-mail te sturen dat u de betaling per bank heeft overgeschreven. Zo kunnen wij tijdig de betaling checken voordat uw bestelling wordt uitgeleverd door ons transportbedrijf. 

Retourneren 

  • Wilt u overgebleven materialen retourneren? Dit is mogelijk binnen 30 dagen na aankoop. Wij berekenen hiervoor 20% handelingskosten, u dient de materialen zelf te retourneren in ons magazijn in Zeewolde, uiteraard schoon, onbeschadigd en voor zover mogelijk in de originele verpakking. Beschadigde of vuile materialen zullen NIET door ons worden gecrediteerd. Via mail horen wij graag uw bestelnummer en de artikelen die u wilt retourneren. Er dient altijd eerst een datum afgesproken te worden om de artikelen te retourneren.
  • Bij het retourneren van losse materialen behorende bij ALL-IN pakketten en/of vierkante meter(m2) pakketten wordt 35% in mindering gebracht. Gebaseerd op de verkoopprijs van losse materialen. Bij doosjes met T-clips wordt 50% hierop in mindering gebracht.
  • U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en - indien mogelijk - in originele verpakking geretourneerd worden.  
  • Voor het retourneren van een complete bestelling of restant van de bestelling zijn de transportkosten voor rekening klant. 

 

Outlet

Kunnen de outlet producten bezorgd worden?

  • Nee, producten uit de outlet shop kunnen alleen afgehaald worden in ons magazijn te Zeewolde. Helaas kan het niet bezorgd worden omdat deze goederen niet bij onze transporteur op voorraad zijn.  

 

Composiet vlonderplanken

Welke maten verkopen wij?

  • Wij verkopen alleen de maten 220 cm en 400 cm, geen tussen maten.

Zagen jullie ook planken op maat?

  • Nee, wij zagen geen planken op maat.

Wat is de breedte van de vlonderplank?

  • De breedte is 14,5 of 15 centimeter. De werkende breedte is  altijd +5 mm.

Hoe bereken ik wat nodig heb voor mijn terras?

  • Wij hebben een uitgebreide uitleg voor het berekenen van uw terras, klik hier om de berekening/uitleg te bekijken.

Heeft u vragen over het leggen van een terras? Bijvoorbeeld om hoeveel cm de onderbalken van elkaar gelegd moeten worden?

Plaatsen en/of monteren wij ook?

  • Wij werken met een extern montagebedrijf. Voor een vrijblijvende prijsopgave kunt u contact met ons opnemen via email: info@henderson-living.com

Zijn er ook afwerklijsten voor de vlonderplanken?

Zitten er ook bitjes in de doosjes clips & schroeven?

  • Dat zit er niet bij, dit staat ook vermeld bij de pagina van de clips & schroeven.   

Er zitten vlekken op onze nieuwe schutting of terras, hoe kan dat? 

  • Bij de wat lichtere kleuren uit ons assortiment verschijnen er soms watervlekjes, die na regen meer zichtbaar zijn dan bij andere (wat donkerder) composietkleuren. Dit komt door de reactie van vocht op de houtvezels die zijn verwerkt in het composiet. Dit fenomeen doet zich ook af en toe voor bij merbau hardhout. Deze watervlekjes kunnen voorkomen als het product net geïnstalleerd is. Na een periode met vooral veel regenbuien zullen deze (eventueel aanwezige) watervlekjes steeds meer verdwijnen.


Composiet Tuinschermen

Zijn er ook schermen van 2 meter breed?

  • Nee, wij hebben alleen schermen van 180x180 cm en 200x180 cm (De hoogte is dan 200 cm)

Hoe kan ik de schermen op maat maken?

  • De Henderson tuinschermen kunnen eenvoudig worden ingekort en wel als volgt: Op de plek waar moet worden ingekort, 1 plank aan de voor- en achterzijde los schroeven, de aluminium dwarsliggers met een gewone ijzerzaag doorzagen, de planken terug en uw scherm is exact op maat. Als u de planken wilt doorzagen, kan dit gewoon met een houtzaag met fijne tanden.

Kunnen de schermen gekanteld worden?

  • Alleen de Top-line en Forte tuinschermen kunnen/mogen gekanteld worden geplaatst en waarbij men rekening dient te houden (dus met de planken in horizontale richting) dat de planken tussen de palen vrij moeten kunnen uitzetten en krimpen (net als bij een parketvloer). Een minimale ruimte van 5mm tussen de palen en de schermen dient u dan bij montage vrij te houden. U dient voor deze wijze van montage, buiten onze standaard ophangbeugels, speciale ophangbeugels met sleuven aan te schaffen welke niet in ons assortiment zijn opgenomen, en waardoor de schermen in deze sleuven vrij kunnen uitzetten en krimpen. Bij ondeugdelijke montage vervalt de garantie.

Plaatsen en/of monteren wij ook?

  • Wij werken met een extern montagebedrijf. Voor een vrijblijvende prijsopgave kunt u contact met ons opnemen via email: info@henderson-living.com

Hoeveel ophangsetjes zijn er nodig om mijn schermen te plaatsen?

  • 1 setje per scherm is voldoende.

Welke ophangsetjes kan ik bij mijn tuinschermen bestellen?

  • Het L-beslag bij alle Forte tuinschermen en Draadschermen.
  • Het T-beslag bij alle Top-line en Design tuinschermen.

Zijn de tuinschermen inclusief palen?

  • Nee, deze dient u los te bestellen op de deze pagina.

Wat is het verschil tussen Top-Line en Design tuinschermen?

  • Top-Line tuinschermen zijn voorzien van 11 mm dikke planken.
  • Design tuinschermen zijn voorzien van 10 mm dikke planken. 

Waarom 3 aluminium dwarsbalken, en geen 4?

  • Merken welke zijn voorzien van 4 aluminium dwarsbalken zijn veelal voorzien van een mindere kwaliteit (B-keuze) houtcomposiet planken. Om kromtrekken van deze composiet schermen/planken zoveel mogelijk te vermijden moet men helaas 4 dwarsbalken toepassen. Men gebruikt dit in de verkoop als "sterker", maar niets is minder waar. 
  • Met het oog op design heeft Henderon gekozen, zoals gebruikelijk, voor een superieure kwaliteit (A+ label) houtcomposiet waardoor slecht 3 aluminium dwarsbalken zijn benodigd. Deze toepassing maakt uw afscheiding rustig en is ook nog eens eleganter en dus fraaier. Henderson....gewoon Houtcomposiet van de Bóvenste plank!.

Composiet deuren

Hoe monteer ik de stootlijst en het deurbeslag?

Wat krijg ik bij mijn deur geleverd?

  • Het slot
  • Het deurbeslag
  • Hengen en Duimen (exclusief de bouten/schroeven voor de duimen).
  • De gaten zijn al voorgeboord in de deur. Het is alleen nog een kwestie van alles monteren.
  • De Top-Line en Design tuindeuren hebben aan de tuinzijde een veiligheidsslot, en aan de buitenzijde een cilinderslot,
  • De Forte tuindeuren hebben aan beide zijden een cilinderslot.

Algemeen

Op alle bevestigings-en ijzermaterialen wordt geen garantie gegeven. Het gebruikte materiaal is van RVS, echter is er een groter percentage koolstof toegevoegd zodat de RVS matrialen niet kunnen breken bij uitzetten en krimpen van composiet materiaal. Doordat er een groter percentage koolstof is toegevoegd kan er oxidatie bij de RVS matrialen voorkomen.